Anotace
Podnikové řízení na bázi ekonomických informací je postaveno na sledování výkonnosti jednotlivých dílčích procesů a oblastí, jejichž výsledky se následně váží na celofiremní finanční ukazatele. Cílem tohoto modulu je proto prohloubit ekonomické znalosti v oblasti manažerských informací, podat ucelený obraz o rozsahu možných interně sbíraných informací, na základě nichž se manažer může adekvátně rozhodovat o změně produktového portfolia, o zaměření pozornosti na výnosné zákazníky, o zajištění potřebných činností s co nejmenšími náklady apod.
Doporučená literatura
- Král, B. a kol.: Manažerské účetnictví. 2. rozšíř. vyd. Praha : Management Press, 2005. 475 s. Vzdělávání účetních v ČR. ISBN 80-7261-131-3
- Král, B. a kol.: Manažerské účetnictví. 2. rozšíř. vyd. Praha : Management Press, 2006. 622 s. ISBN 80-7261-141-0
- Šoljaková, L.: Cvičné příklady – manažerské účetnictví. 1.vydání, Praha, Institut svazu účetních, 2007, 75 s
- Šoljaková, L.- Král, B.: Manažerské účetnictví. Případové studie a příklady. 1. vyd. Praha : Nakladatelství Oeconomica, 2007. 153 s. ISBN 978-80-245-1297- 6
- Šoljaková,L : Strategicky zaměřené manažerské účetnictví. 1.vyd. Praha : Management Press, 2009. 206 s. ISBN 978-80-7261-199-1